Sponsoren beëdiging
Лице кое објавува дискусија: cunninglinguist
cunninglinguist
cunninglinguist
Холандија
Local time: 02:49
холандски на англиски
+ ...
Sep 24, 2003

Hoi,

hoe kan ik mijn baas ervan overtuigen dat het een goed idee zou zijn als hij meebetaalt aan mijn beëdiging? Ik werk bij een van de grootste localiseerders ter wereld.

Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Белгија
Член
англиски на холандски
+ ...
Beetje eigenaardig Sep 24, 2003

cunninglinguist wrote:

Hoi,

hoe kan ik mijn baas ervan overtuigen dat het een goed idee zou zijn als hij meebetaalt aan mijn beëdiging? Ik werk bij een van de grootste localiseerders ter wereld.

tenzij ik een en ander niet zou begrepen hebben.

Beëdiging in België kost niets: enkel een briefje schrijven naar de rechtbank in kwestie, het bewijs leveren dat je die en die taal goed beheerst en met wat geluk volgt een uitnodiging om voor God en vaderland te komen zweren dat je goed je best zult doen.
Nadien ben je wel verplicht ('gevorderd door de procureur') om vertalingen te maken voor de rechtbank aan tarieven die m.i. nog uit het Napoleontisch tijdperk dateren.

[Edited at 2003-09-25 13:20]

cunninglinguist
cunninglinguist
Холандија
холандски на англиски
+ ...
ОТПОЧНУВАЧ НА ТЕМА
Ik woon in Nederland Sep 25, 2003

Ja, da's leuk, maar ik woon in Nederland en dus moet ik dit laten doen in de gemeente waarin ik ingeschreven sta. Of doen de Belgen daar ook al niet moeilijk over?

Evert DELOOF-SYS
Белгија
Член
англиски на холандски
+ ...
Geen idee wat Nederland betreft Sep 25, 2003

cunninglinguist wrote:

Ja, da's leuk, maar ik woon in Nederland en dus moet ik dit laten doen in de gemeente waarin ik ingeschreven sta. Of doen de Belgen daar ook al niet moeilijk over?

maar waarom heb je 'sponsoring' nodig?

Ook in België moet je dit laten doen in de gemeente waar je ingeschreven bent (als daar een rechtbank is).

cunninglinguist
cunninglinguist
Холандија
холандски на англиски
+ ...
ОТПОЧНУВАЧ НА ТЕМА
duur Sep 25, 2003

Omdat het hier hartstikke duur is!

Nicolette Ri (X)
Nicolette Ri (X)
француски на холандски
+ ...
Zelfs als het wat zou kosten, wat dan nog Sep 25, 2003

Ik word een beetje boos over dit soort krenterigheid. Je laten beëdigen zou een kroon op je werk moeten zijn, je mag het ook op je briefpapier zetten: XYZ, beëdigd vertaler. Je zou er trots op moeten zijn en daar zou je best wat voor over mogen hebben. Als je lid bent van iets en daarvoor iets moet betalen, krijg je er ook wat voor terug. Ik ben ook drie jaar kwijt geweest met mijn vertalersopleiding, een dagopleiding die ik grotendeels in de avonduren gedaan heb en waarbij ik krom gelegen heb... See more
Ik word een beetje boos over dit soort krenterigheid. Je laten beëdigen zou een kroon op je werk moeten zijn, je mag het ook op je briefpapier zetten: XYZ, beëdigd vertaler. Je zou er trots op moeten zijn en daar zou je best wat voor over mogen hebben. Als je lid bent van iets en daarvoor iets moet betalen, krijg je er ook wat voor terug. Ik ben ook drie jaar kwijt geweest met mijn vertalersopleiding, een dagopleiding die ik grotendeels in de avonduren gedaan heb en waarbij ik krom gelegen heb van vermoeidheid, en het enige wat mijn baas gedaan heeft is dat hij een beetje soepel is geweest met de werktijden als ik hoognodig een college moest volgen of examen moest doen, verder heeft hij daar heus niet aan meebetaald.Collapse

cunninglinguist
cunninglinguist
Холандија
холандски на англиски
+ ...
ОТПОЧНУВАЧ НА ТЕМА
investeren Sep 25, 2003

Ik snap je uitleg. Je kunt er ook anders tegenaan kijken: het is voor een bedrijf gunstig om te kunnen zeggen dat het bewezen kwaliteit in huis heeft, en zo wordt het dus een investering voor het bedrijf en niet alleen voor jezelf. Als een bedrijf dat inziet, zal het naar mijn verwachting niet erg moeilijk doen over een tegemoetkoming.

Ik vind het absoluut geen krenterigheid, ik zou het zo zelf betalen als dat moet. Maar ik zou wel stom zijn als ik niet zou proberen iets te regelen
... See more
Ik snap je uitleg. Je kunt er ook anders tegenaan kijken: het is voor een bedrijf gunstig om te kunnen zeggen dat het bewezen kwaliteit in huis heeft, en zo wordt het dus een investering voor het bedrijf en niet alleen voor jezelf. Als een bedrijf dat inziet, zal het naar mijn verwachting niet erg moeilijk doen over een tegemoetkoming.

Ik vind het absoluut geen krenterigheid, ik zou het zo zelf betalen als dat moet. Maar ik zou wel stom zijn als ik niet zou proberen iets te regelen met mijn baas!
Collapse

Evert DELOOF-SYS
Белгија
Член
англиски на холандски
+ ...
En wat heet 'duur'? Sep 25, 2003

cunninglinguist wrote:

Omdat het hier hartstikke duur is!

Over welk bedrag hebben we het hier eigenlijk?

cunninglinguist
cunninglinguist
Холандија
холандски на англиски
+ ...
ОТПОЧНУВАЧ НА ТЕМА
250 Sep 25, 2003

205 euro +uittreksel geboorteregister +verklaring van goed gedrag dus bij elkaar zo\'n 250 euro. Dat vind ik heel wat voor iemand die net 4 jaar gestudeerd heeft en net is begonnen met werken (en dus veel incidentele kosten heeft gehad).

Chris Hopley
Chris Hopley  Identity Verified
Холандија
германски на англиски
+ ...
geen geld Oct 8, 2003

Voor iemand die net begonnen is met werken is het zeker duur. Maar voor zelfs de kleinste werkgever is zo'n bedrag geen geld. De meeste werkgevers in Nederland (zeker de grotere/betere) zullen niet moeilijk over doen over dit soort bedragen (in mijn ervaring althans). De kosten van de beëdiging kun je zien als behorende bij de kosten voor je professionele ontwikkeling (cursussen, opleidingen, training) of je lidmaatschap van een beroepsorganisatie. Die betaalt je werkgever normaal gesproken ook... See more
Voor iemand die net begonnen is met werken is het zeker duur. Maar voor zelfs de kleinste werkgever is zo'n bedrag geen geld. De meeste werkgevers in Nederland (zeker de grotere/betere) zullen niet moeilijk over doen over dit soort bedragen (in mijn ervaring althans). De kosten van de beëdiging kun je zien als behorende bij de kosten voor je professionele ontwikkeling (cursussen, opleidingen, training) of je lidmaatschap van een beroepsorganisatie. Die betaalt je werkgever normaal gesproken ook. Daar staat zeker iets over in je CAO.

Aan de andere kant moet je jezelf afvragen wat de beëdiging oplevert, niet alleen voor je werkgever, maar ook voor jezelf. Als je in de localisatie zit, heb je er weinig tot niets aan, lijkt mij. Zelfs als je (daarnaast or daarna) voor jezelf wilt gaan werken is de waarde ervan sterk afhankelijk van je vakgebied. Als je regelmatig statuten of testamenten vertaalt bijvoorbeeld, is de beëdiging waarschijnlijk een waardevol bezit. Als je alleen maar IT-boeken of websites vertaalt, zal je beëdigingsstempel alleen maar stof vergaren.
Collapse

cunninglinguist
cunninglinguist
Холандија
холандски на англиски
+ ...
ОТПОЧНУВАЧ НА ТЕМА
gelukt Oct 8, 2003

Inmiddels is het gelukt. Als blijk van waardering voor een goede werknemer enzovoort heeft mijn baas graag aangeboden de boel te vergoeden. Nu nog alle formulieren bij elkaar rapen een een brief via de gemeente naar politie en justitie sturen, die er vervolgens 6 weken over doen om mij een verklaring van goed gedrag te geven.

Нема назначено посебен модератор за овој форум.
Обратете се кај персоналот на сајтот » ако сакате да пријавите нарушување на правилата на сајтот или да добиете помош

Sponsoren beëdiging

LinguaCore
AI Translation at Your Fingertips

The underlying LLM technology of LinguaCore offers AI translations of unprecedented quality. Quick and simple. Add a human linguistic review at the end for expert-level quality at a fraction of the cost and time.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »