This site uses cookies.
Some of these cookies are essential to the operation of the site,
while others help to improve your experience by providing insights into how the site is being used.
For more information, please see the ProZ.com privacy policy.
Williamson Обединето Кралство Local time: 13:41 фламански на англиски + ...
Nov 21, 2006
Ik zou mijn Nederlands eens willen "opfrissen". Het is jaren geleden dat ik nog eens een werk over hoe je het nou "zegt en schrijft" (hoe zeg en schrijf ik het? van Heidbüchel) en een Nederlandse grammatica heb vastgepakt.
Ik zoek een titel van een hedendaags (on-line) werk over de Nederlandse taal en wat de norm in die taal is. Is de "los schrijf ziekte", die overal opduikt -sommigen gaan zo ver als dit Vlaamse teksten vernederlandsen te noemen- evenals het ingevoerde woord "kids" in pl... See more
Ik zou mijn Nederlands eens willen "opfrissen". Het is jaren geleden dat ik nog eens een werk over hoe je het nou "zegt en schrijft" (hoe zeg en schrijf ik het? van Heidbüchel) en een Nederlandse grammatica heb vastgepakt.
Ik zoek een titel van een hedendaags (on-line) werk over de Nederlandse taal en wat de norm in die taal is. Is de "los schrijf ziekte", die overal opduikt -sommigen gaan zo ver als dit Vlaamse teksten vernederlandsen te noemen- evenals het ingevoerde woord "kids" in plaats van "kinderen" nou de norm geworden of niet.
"Schrijfwijzer" van Renkema staat hier nog in de kast, maar die is ook al 20 jaar oud. Zijn er nog andere werken?
"Paardenkoper" staat hier ook al jaren.
Vraagje aan de afgestudeerden van het Antwerpse hivt : In hoeverre verschilt het Nederlands van de "vertalersscholen" in Vlaanderen van het standaardnederlands?
In de metropool heb je een school (hivt), die zich "anders en beter" noemt en waar het Nederlands dat je dagdagelijks gebruikt weer niet "ons Nederlands" is.
Het "Paardenkoper"-Nederlands blijkbaar wél?
In hoeverre is het Eurocratisch Nederlands, Nederlands?
Wat is de norm, de standaard. Dat neutrale Vrt-Nederlands? ▲ Collapse
Subject:
Comment:
The contents of this post will automatically be included in the ticket generated. Please add any additional comments or explanation (optional)
Joost Elshoff (X) Local time: 14:41 шпански на холандски + ...
Schrijfwijzer en Groene/Witte Spelling
Nov 21, 2006
Misschien dat je werken als de "Schrijfwijzer Compact", J. Renkema (2005), SDU en het Groene Boekje eens kan raadplegen.
Verder hebben een aantal Nederlandse en Vlaamse vooraanstaande dagbladen ook nog de Witte Spelling uitgebracht als tegenhanger van het in hun ogen belachelijke Groene Boekje.
Subject:
Comment:
The contents of this post will automatically be included in the ticket generated. Please add any additional comments or explanation (optional)
Gerard de Noord Франција Local time: 14:41 Член (2003) англиски на холандски + ...
Koop de nieuwe Renkema
Nov 21, 2006
Beste Williamson,
Koop eens een nieuwe Renkema, de spelling is gewijzigd
En hou eens op met de insinuatie dat Nederlanders met taalgevoel onvoldoende aaneenschrijven
Schrijf bijvoorbeeld onlinewerk.
Groeten,
Gerard
Subject:
Comment:
Els Hoefman Local time: 14:41 англиски на холандски + ...
Нема назначено посебен модератор за овој форум. Обратете се кај персоналот на сајтот » ако сакате да пријавите нарушување на правилата на сајтот или да добиете помош
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio
Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.
The leading translation software used by over 270,000 translators.
Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop
and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.