This site uses cookies.
Some of these cookies are essential to the operation of the site,
while others help to improve your experience by providing insights into how the site is being used.
For more information, please see the ProZ.com privacy policy.
Gert Vercauteren Белгија Local time: 05:53 Член (2002) англиски на холандски + ...
Jan 20, 2005
Hallo Allemaal,
ik kreeg net een dubbele vraag van een klant:
1) moeten alle documenten die voor België worden vertaald zowel in het NL als het FR worden vertaald?
2) bestaan er andere wetten inzake vertaling in België (of Nederland)
Op de eerste vraag kon ik antwoorden dat dit voor de meerderheid van de documenten niet het geval was. De enige wettelijke regel die ik in dat verband ken, is dat bedrijven in het Brusselse die zowel Nederlandstaligen a... See more
Hallo Allemaal,
ik kreeg net een dubbele vraag van een klant:
1) moeten alle documenten die voor België worden vertaald zowel in het NL als het FR worden vertaald?
2) bestaan er andere wetten inzake vertaling in België (of Nederland)
Op de eerste vraag kon ik antwoorden dat dit voor de meerderheid van de documenten niet het geval was. De enige wettelijke regel die ik in dat verband ken, is dat bedrijven in het Brusselse die zowel Nederlandstaligen als Franstaligen tewerkstellen alle officiële documenten (arbeidsreglement,...) in de beide talen moeten hebben voor hun werknemers.
Kennen jullie misschien nog dergelijke regels?
2) wat de verdere wetgeving over vertaling betreft, moest ik toegeven dat ik daarover eigenlijk niets wist. Mij lijkt het dat er door de Wetgever niets is geregeld over verplichtingen bij vertalingen (tenzij waar het beëdigde/gelegaliseerde vertalingen betreft).
Maar misschien weet iemand ook hier iets meer over?
Нема назначено посебен модератор за овој форум. Обратете се кај персоналот на сајтот » ако сакате да пријавите нарушување на правилата на сајтот или да добиете помош
Pastey is an innovative desktop application that bridges the gap between human expertise and artificial intelligence. With intuitive keyboard shortcuts, Pastey transforms your source text into AI-powered draft translations.
Exclusive discount for ProZ.com users!
Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value