Anonyme opgavestillere Лице кое објавува дискусија: Jørgen Madsen
|
Hvad er folks erfaring (og politik) med de mange anonyme opgavestillere på Proz?
Personligt giver jeg ikke tilbud på opgaver fra folk, der ikke angiver et firmanavn (og måske kun et fornavn), og som har en freemail-konto og ingen hjemmeside. Efter min mening burde det slet ikke være muligt.
Jeg checker altid firmaers hjemmesider, men det kan snyde: For tiden har jeg et udestående på EUR 3.500 hos et engelsk firma med en hjemmeside \"under construction\", og som har vær... See more Hvad er folks erfaring (og politik) med de mange anonyme opgavestillere på Proz?
Personligt giver jeg ikke tilbud på opgaver fra folk, der ikke angiver et firmanavn (og måske kun et fornavn), og som har en freemail-konto og ingen hjemmeside. Efter min mening burde det slet ikke være muligt.
Jeg checker altid firmaers hjemmesider, men det kan snyde: For tiden har jeg et udestående på EUR 3.500 hos et engelsk firma med en hjemmeside \"under construction\", og som har været sådan i flere måneder.
Mvh Jørgen ▲ Collapse | | | Liss Myrås (X) Шведска Local time: 07:21 дански на норвешки + ... Ber om mer informasjon | May 8, 2003 |
Heisann Jørgen
I det siste har det vært en del slike \"annonser\" her på Proz, der oppgavebestilleren ikke oppgir noe som helst informasjon om seg, annet en (som du sier) en gratis e-mail adresse. Da har jeg sendt en forespørsel om ytterligere informasjon om firmaet/personen via denne e-mailen, men oftest får jeg ikke noe svar da.
Da blir det heller ikke aktuellt for meg å by på jobbannonsen....jeg vil da ikke ta sjansen på å jobbe gratis heller... See more Heisann Jørgen
I det siste har det vært en del slike \"annonser\" her på Proz, der oppgavebestilleren ikke oppgir noe som helst informasjon om seg, annet en (som du sier) en gratis e-mail adresse. Da har jeg sendt en forespørsel om ytterligere informasjon om firmaet/personen via denne e-mailen, men oftest får jeg ikke noe svar da.
Da blir det heller ikke aktuellt for meg å by på jobbannonsen....jeg vil da ikke ta sjansen på å jobbe gratis heller 
Det burde finnes en enkel måte å ordne slike jobbannonser på: at de rett og slett ikke går an å poste her på Proz uten relevant utfylt informasjon om selve firmaet/personen.
Finnes det egentlig gode grunner til at de ønsker være anonyme, mon tro?
Vennlig hilsen
Liss
▲ Collapse | | | Pieter_H Норвешка Local time: 07:21 норвешки на холандски + ... Bør det være et problem? | May 8, 2003 |
Hei,
Jeg tar meg en liten \"prate-pause\" fra jobben 
Både anonyme og lavpris-jobbtilbud er noe som jeg har sett i all den tid jeg har vært på ProZ.
Saken har vel også vært diskutert stolpe opp og stolpe ned i flere andre fora, og kanskje allerhelst der hvor prispresset er større enn her i det skandinaviske hjørnet.
De som bør kunne gjøre noe med det ( Hen... See more Hei,
Jeg tar meg en liten \"prate-pause\" fra jobben 
Både anonyme og lavpris-jobbtilbud er noe som jeg har sett i all den tid jeg har vært på ProZ.
Saken har vel også vært diskutert stolpe opp og stolpe ned i flere andre fora, og kanskje allerhelst der hvor prispresset er større enn her i det skandinaviske hjørnet.
De som bør kunne gjøre noe med det ( Henry & Co) ser ut til å vegre seg for å sette igang tiltak i redsel for at ProZ skal bli mindre besøkt eller mindre brukt av oppdragsgivere.
Etter min mening, ville det være enkelt å få verifiert e-postadressen og legitmitet til oppdragsgivere.
Videre, nå når Proz har tilgang til en bra tariff-statistikk, bør de kunne luke ut de oppdragsgivere som tilbyr en tariff som ligger under gjennomsnittets minstetariff av de oversettere som har notert sine tariffer.
De kan muligens være litt i \"optimistiske laget\", så om man legger seg et hakk under de igjen, fjerner man i alle fall de jobbtilbud som jeg anser for å være en fornærmelse (og derfor ikke gidder å svare på en gang).
Ved flere anledninger har jeg sett at moderatorer i andre grupper rett og slett har fjernet slike oppdrag, men IMO bør slike oppdrag ikke bli publisert engang.
De to tiltak ville ifølge meg øke kvaliteten på Proz.
Men sålenge dette ikke er tilfellet,er det bare å overse de - den som venter på noe godt venter ikke forgjeves ...
(håper jeg,da
med hilsen,
Piet ▲ Collapse | | | Нема назначено посебен модератор за овој форум. Обратете се кај персоналот на сајтот » ако сакате да пријавите нарушување на правилата на сајтот или да добиете помош Anonyme opgavestillere TM-Town | Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business
Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.
More info » |
| Pastey | Your smart companion app
Pastey is an innovative desktop application that bridges the gap between human expertise and artificial intelligence. With intuitive keyboard shortcuts, Pastey transforms your source text into AI-powered draft translations.
Find out more » |
|
| | | | X Sign in to your ProZ.com account... | | | | | |